محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ایجاد سامانه‌ای برای اینکه مردم از طریق یک نرم افزار در خصوص طرح‌ها و لوایح نظرات خود را ارائه دهند، اظهار داشت: ایجاد سامانه اخذ نظرات مردمی در خصوص طرح‌ها و لوایحی که در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرند، قطعا تاثیرگذار است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه طرح‌ها و لوایح در معرض دید افراد و کارشناسان مختلف قرار می‌گیرند؛ کسانی که در متن جامعه هستند و اطلاعات کافی نیز دارند، وقتی در خصوص طرح‌ها و لوایح نظر می‌دهند، راهکارهای خوبی ارائه می‌شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بین مردم هستند و بعضا وقتی در مورد طرح ها و لوایح نظرات مردم را می‌شنویم، مشخص می‌شود که این نظرات بسیار کارگشا است.

سیعدی ادامه داد: از طرق مختلف می‌توان نظر مردم را اخذ کرد و نسبت به دغدغه‌های آن‌ها مطلع شد، صرف نظرسنجی را نمی‌توان به عنوان یک اقدام کارشناسی در نظر گرفت، زیرا عوامل متعددی در تصویب قوانین موثر هستند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعضی از راهکارهایی که مردم ارائه می‌دهند می‌تواند در تصمیم گیری‌ها بسیار موثر باشد، گفت: البته نظر سنجی‌ها نیز می‌تواند به تصویب قوانین بهتر کمک کند اما نمی‌تواند تنها عامل تصویب یا رد طرح‌ها و لوایح باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی چندی پیش گفته است: طرحی در مجلس آماده شده که  بر اساس آن عموم مردم از طریق یک نرم افزار و  با دریافت طرح ها و لوایح از  این سامانه می توانند نظرات خود را درباره آنها ارائه دهند. مجلس در حال حاضر روی این نرم افزار کار می کند تا بتوان نظرات مردم را درباره طرح ها و لوایح دریافت کرد و مورد پالایش  قرار داد./

پایان پیام