به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدعلی وکیلی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را بدین شرح قرائت کرد:

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار به رئیس جمهور در خصوص لزوم تشکیل جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به انباشت مشکلات فرهنگی و ضرورت تصمیم گیری در این حوزه، همچنین تذکر به وزرای صنعت و کشور در خصوص ضرورت اصلاح ارقام یکسان سازی بازرسان شاغل در حوزه نظارت بر بازار استان اصفهان، لزوم رسیدگی نسبت به حضور و سکونت غیرقانونی اتباع بیگانه در شهرستان های شاهین شهر، میمه و برخوار.

تذکر پروانه مافی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به رئیس جمهور: لزوم بررسی احتمال عمدی بودن آتش سوزی جنگل های کشور و برخورد قانونی با متخلفان و لزوم تعمیر کلاس های درسی در شهرستان تهران براساس شاخص سرانه کشور با همکاری خیرین و شهرداری تهران و دقت در ایجاد ماموریت های صادراتی برای اقلام تولید داخل با توجه به قراردادهای صادراتی منعقد شده در سال های گذشته.

تذکر منصور مرادی نماینده مریوان و سروآباد به رئیس جمهور: تسریع در رفع بحران دریاچه زریوان، همچنین دلیل عدم اجرای سند توسعه استان چیست.

تذکر شکور پورحسین شقلان نماینده پارس آباد و بیله سوار به وزیر راه و شهرسازی: در خصوص تسریع در برقراری پرواز تهران- پارس آباد و بالعکس و لزوم پرداخت فوری مطالبات پیمانکاران جاده های مواصلاتی پارس آباد سربند و همچنین تذکر به وزیر نفت: لزوم احداث جایگاه سوخت در فرودگاه پارس آباد و تجهیز و تکمیل فوری بیمارستان شهدای پارس آباد.

تذکر اقبال محمدیان نماینده رامهرمز و رامشیر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: در خصوص نحوه توزیع لاستیک کامیون داران و ماشین آلات سنگین و روغن موتور به نرخ دولتی در استان خوزستان، همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در تعیین تکلیف طرح های مسکن مهر شهرستان رامهرمز.

تذکر امیر خجسته نماینده همدان و فامنین به وزیر تعاون، کار و رفاه جتماعی در خصوص لزوم رعایت قانون در انتصاب افراد چند شغله و عدم دخالت در امور داخلی شرکت ها.

تذکر بیت الله عبداللهی نماینده اهر و هریس به وزیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص ضرورت تجدیدنظر در تزریق بازار کودآوره و محصولات پتروشیمی.

تذکر نادر قاضی پور و روح الله حضرت پور طلاتپه  نمایندگان ارومیه به وزرای کشور، دفاع، راه و شهرسازی و نیرو در خصوص لزوم احداث پادگان درجه داری ناجا در شهرستان ارومیه و انتقال یکی از دانشکده های مالک اشتر به ارومیه، همچنین تسریع در احداث جاده و آسفالت ریزی جاده های روستاهای مرزی شهرستان ارومیه در بخش سومای و همچنین تسریع در اختصاص برق به روستائیانی که در خانه باغ زندگی می کنند.

تذکر عباس گودرزی نماینده بروجرد به وزیر ورزش و جوانان در خصوص لزوم پیگیری در خصوص احداث و تکمیل چمن باشگاه های ورزشی در شهرستان بروجرد و تذکر به رئیس جمهور در زمینه تسریع در پرداخت خسارت به کشاورزان بروجرد و اشترینان.

تذکر علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان به وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور خارجه و وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در پرداخت خسارت کشاورزان محلات و توضیح در مورد علت افزایش بی رویه قیمت چادر بانوان و سایر اقلام پوشاک، اقلام لازم و بایسته در خصوص رفتار غیردیپلماتیک انگلیسی ها در سفر  به ایران، علت افزایش بی رویه قیمت اجاره بها در فصل نقل و انتقالات مستاجرین چیست./

پایان پیام