توسعه گردشگری از مهمترین شعارهای محقق نشده دولت است
اصغر مسعودی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد توسعه گردشگری گفت: در چند سال اخیر وابستگی به اقتصاد نفتی ضربههای محکمی بر اقتصاد وارد کرد از صادرات نفتی تا واردات غیر نفتی به ویژه با شروع تحریمها این وابستگی به نفت بیشتر از هر زمان دیگر خود را نشان داد؛ تقویت اقتصاد غیرنفتی یکی از مهمترین راهکارها برای رهایی از این وابستگی و رسیدن به خودکفایی اقتصادی است که در میانه تحریمها اگر مسئولان بتوانند از این گزینه به بهترین شکل استفاده کنند بدون شک بلندترین گام را در جهت رشد اقتصاد و ارزآوری برداشتهاند.
نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه گردشگری از مهمترین شعارهای دولت دوازدهم بوده که متاسفانه تاکنون در برنامههای کوتاه مدت و بلندمدت توسعه محقق نشده است. ایران از لحاظ محیط زیستی ،شرایط اقلیمی، قدمت و امکانات تاریخی زبانزد جهانیان است و با پیشینهای که ایران دارد مسلما توسعه گردشگری در انتظار آن خواهد بود.
واگذاری گردشگری به بخش خصوصی
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه گردشگری باید زیرساختها را توسعه دهیم، استفاده از بخش خصوصی در راستای توسعه گردشگری نه تنها میتواند در شرایط تحریمها برای کشور ارزآور باشد بلکه در حفظ و نگهداری آثار تاریخی و باستانی نقش موثری خواهد داشت، در این میان با واگذاری این حوزه به بخش خصوصی بدون شک موجب افزایش اشتغال زایی در کشور هم خواهیم بود.
تاثیر مسائل سیاسی دلیلی برکاهش ورود گردشگر
مسعودی تاکید کرد: فارغ از مسائل سیاسی که در میزان ورود گردشگر تاثیر گذاشته هر کشوری دارای قوانینی است که گردشگران به عنوان مهمان موظف به رعایت آنها هستند؛ حجاب و مشروبات الکلی جزو خط قرمزهای قوانین کشور ما محسوب می شود و هر توریستی اطلاع دارد که احترام به قوانین هر کشور جزو ارجحیتهای آن کشور است.
تبلیغات منفی در جهت مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی ایران
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: وجود تبلیغات منفی گسترده بر علیه ایران در سطح بینالمللی و نشان دادن کشور ما به عنوان کشوری ناامن، تاثیرات منفی در میزان ورود گردشگر داشته است؛ این تبلیغات برعلیه ایران دروغی بیش نیست که متاسفانه در سطح بینالمللی منتشر شده ما میتوانیم این شرایط و تبلیغات منفی را کاهش دهیم اگر واقعیت جمهوری اسلامی را درست منعکس کنیم بدونشک در کاهش این تبلیغات تاثیر خواهد داشت.
بررسی نکردن زیرساختهای موجود برای ورود گردشگران از تبلیغات مثبت گرفته تا فرهنگ برخورد با گردشگران
وی در ادامه یادآور شد: بررسی نکردن زیر ساختهای موجود برای ورود گردشگران از تبلیغات مثبت گرفته تا فرهنگ برخورد با گردشگران میتواند در میزان کمیت آنها تاثیرگذار باشد در این بین تسهیلات اداری در ورود و خروج گردشگران هم بیتاثیر نبوده علیالخصوص در شرایط تحریمها که نظام بانکی کشور ما را هم تحت تاثیر قرار داده است.
تحریم های رسانه ای عاملی بر کاهش گردشگری
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تحریمهای رسانهای که امروز از آن یاد میکنیم تاثیری مستقیمی برروی مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته است؛ غول بزرگ رسانهای اسکتبار اجازه نمیدهد بسیاری از رسانههای ما در سطح بینالمللی تبلیغات مثبتی در راستای گردشگری ایران را داشته باشند، در این میان فیلمهای که به جشنوارههای بینالمللی راه پیدا میکنند فرصت مناسبی هستند در جهت معرفی ایران و فرهنگ ایرانی و اسلامی در سطح بین المللی که می تواند زمینه ساز حضور گردشگر به داخل کشور باشد./
پایان پیام