غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به انتخاب محمد دهقانی نقندر به عنوان عضو حقوق‌دان شورای نگهبان، گفت: حداکثر تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی سیزده نفر است، لذا با انتخاب آقای دهقانی نقندر به عنوان عضو حقوق‌دان شورای نگهبان، از نظر قانونی کمیسیون قضایی و حقوقی از حد نصاب افتاد و این کمیسیون به لحاظ آیین نامه داخلی نمی‌تواند تشکیل جلسه دهد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنابراین یکی از نمایندگان متقاضی باید پس از موافقت کمیسیون مبدأ و مقصد، به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اضافه شود. سپس هیات رئیسه مجلس این موضوع را صورت جلسه کند تا کار انتقال یک نماینده به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس انجام ‌گیرد.

وی در ادامه موضوع عبدالرضا مصری را یادآور شد و گفت: آقای مصری هم با توجه به اینکه به عنوان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند طبق آیین نامه داخلی نمی‌تواند عضو کمیسیون برنامه و بودجه باقی بماند، از این رو فرایند انتقال ایشان به یکی دیگر از کمیسیون‌های تخصصی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به اقدامات انجام گرفته و در حال انجام، به زودی جایگزین آقایان دهقانی نقندر و مصری در کمیسیون‌های قضایی و حقوقی و برنامه و بودجه مشخص خواهند شد./

پایان پیام