به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست علنی صبح یک‌شنبه (25 شهریور) مجلس شورای اسلامی رأس ساعت 8 و  12 دقیقه به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف و با حضور 242 نفر از نمایندگان آغاز شد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: نمایندگان مجلس موفقیت دولت را موفقیت نظام و مردم می‌دانند و کمک به دولت برای حل مسائل مردم را در چارچوب های قانونی، وظیفۀ خود تعریف می‌کنند.

 

نمایندگان در ابتدای جلسه ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تامین اجتماعی را در دستور کار قرار داده و با کلیات آن با 199 رای موافق، 7 رای مخالف و 11 رای متنع از مجموع 259 نماینده حاضر در جلسه علنی موافقت کردند.

 

نمایندگان در ادامه نشست علنی، رسیدگی به کلیات طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (62) قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را در دستور کار قرار دادند و در نهایت با 147 رأی موافق، 55 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در جلسه، با حذف حضور اجباری اعضای هیأت رئیسه در کمیسیون‌های تخصصی مخالفت کرد.

 

نمایندگان در جلسه علنی امروز عباس گودرزی نماینده بروجرد را به عنوان عضو ناظر هیات رئیسه مجلس برای یک سال، انتخاب کردند.

 

در ادامه ر وح الله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه تقاضای استعفای عبدالکریم حسین زاده را اعلام وصول کرد.

 

بر اساس این گزارش نمایندگان مجلس در ادامه نشست علنی، منوچهر متکی و بهنام رضوانی را به عنوان اعضای ناظر مجلس در هیات واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی، بهروز محبی نجم آبادی و جعفر قادری را به عنوان نمایندگان ناظر در شورای ملی تامین مالی تولید و زیرساخت ها، محسن زنگنه، میثم ظهوریان و سیدسلمان ذاکر را به عنوان نمایندگان ناظر در شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و نبی‌الله محمدی، هادی محمدپور و علی اکبر رنجبرزاده را به عنوان اعضای ناظر مجلس در شورای رقابت انتخاب کردند.

 

نمایندگان مجلس همچنین با انتخاب علیرضا عباسی، محمد رستمی، احسان عظیمی راد و روح‌الله ایزدخواه به عنوان اعضای ناظر در شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان و انتخاب سیدمرتضی محمودی و قاسم روانبخش به عنوان اعضای ناظر در کمیسیون احزاب موافقت کردند.

 

نمایندگان در جریان انتخاب تعدادی از نمایندگان به عنوان اعضای ناظر در کارگروه راهبردی، نظارت و هماهنگی اجرای قانون ساماندهی تجارت مرزی، کولبری و ملوانی و اشتغال پایدار مرزنشینان با عضویت محمدحسین زارعی و حاکم ممکان در این کارگروه موافقت کردند.

 

نمایندگان همچنین در جریان انتخاب تعدادی از نمایندگان به عنوان اعضای ناظر مجامع و شوراها با عضویت محمد باقری در این شورای فقهی به عنوان ناظر موافقت کردند.