محمد باسط  درازهی در گفت وگو با خبرنگارخبرگزارى خانه ملت درباره حذف تدریجی کنکور از چرخه  پذیرش دانشجو در کشور، گفت:حذف دائم و مطلق کنکور راه حل نیست زیرا بهترین سیاست برای توازن پذیرش  دانشجو در رشته پزشکی، ترسیم  طرح افزایش پذیرش دانشجو پزشکی در  مناطق محروم کشور است.

 مهاجرت پیامد منفی سختگیری در  پذیرش دانشجوی پزشکی

 نماینده مردم سراوان، سیب، سوران در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه حذف کنکور معایب و مزایاى  در  حوزه  علم و پژوهش  دارد بنابراین تصمیم گیری در این زمینه نیازمند برنامه ریزی کارشناسی محور است تصریح کرد: سخت گیری بیش از حد  در  جذب  فارغ التحصیل پزشکی مسیر  را برای مهاجرت دانشجویان  به خارج از  کشور  فراهم می کند.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت  پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در مناطق محروم و مرزی  راهکار اساسی   برای پر کردن خلاء کمبود  پزشک  در استان سیستان وبلوچستان است تصریح کرد:  همسو  با رشد جمعیت در استان سیستان و بلوچستان  افزایش امکانات بهداشتی ،درمانی وآموزشی در دستور کارقرار بگیرد .

 کمبود  معلم و پزشک  مشکلات اساسی سیستان و بلوچستان است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناورى مجلس با بیان اینکه حذف کنکور تبدیل به  یکی از دغدغه های اساسی در  حوزه آموزش وپرورش شده است یادآورشد: کمبود  معلم و پزشک  مشکلات اساسی سیستان و بلوچستان است./

پایان پیام