به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست علنی صبح چهارشنبه (3 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت 8 و 6 دقیقه و با حضور 234 نفر از نمایندگان، به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

 

نمایندگان مجلس در نخستین دستور، بعد از استماع برنامه‌های سیداحمدرضا دستغیب و حمیدرضا تیموری به عنوان کاندیداهای معرفی شده برای تصدی سمت ریاست دیوان محاسبات کشور، سیداحمدرضا دستغیب را با 211 رأی از مجموع 272 رأی اخذ شده برای دومین بار متوالی به عنوان رئیس این دیوان برگزیدند.

 

نمایندگان همچنین در جریان انتخاب دادستان دیوان محاسبات پس از استماع برنامه های داوود محمدی و ابراهیم مولایی جم، داوود محمدی را با 147 رأی از مجموع 266 آرا مأخوذه به عنوان دادستان دیوان محاسبات انتخاب کردند.

 

در ادامه جلسه، نمایندگان عبدالوحید فیاضی و حسین حق‌وردی را به عنوان نمایندگان ناظر شورای عالی آموزش و پرورش انتخاب کردند.

 

نمایندگان همچنین سید موسی موسوی را به عنوان ناظر در کارگروه تهیه دستورالعمل تعیین بهای برق مصرف مشترکان صنعتی، مجید داغری را به عنوان عضو ناظر در شورای سیاستگزاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیردولتی، فرشاد ابراهیم‌پور و وحید کنعانی را به عنوان نمایندگان ناظر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، سیداسماعیل حسینی را به عنوان عضو ناظر در شورای عالی انرژی و فاطمه جراره را به عنوان نماینده ناظر در شورای سنجش و پذیرش دانشجو انتخاب کردند.

 

در ادامه نمایندگان مصطفی نخعی را به عنوان عضو ناظر در ستاد راهبری تجارت منطقه‌ای انرژی، محسن بیگلری را برای عضویت در هیأت 3 نفره اجرای قانون اصلاح تبصره 4 ماده 95 قانون محاسبات عمومی کشور و ابوالحسین مصطفوی و عمران عباسی را به عنوان نمایندگان ناظر در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی انتخاب کردند.