محمود بهمنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ابلاغ اجرای قانون رسیدگی به دارایی های مقامات و مسئولان از سوی رئیس قوه قضاییه گفت: به عقیده من شفافیت مالی در کشور یکی از ضروریات است و طبق اصل ۱۴۲ قانون اساسی، مقامات باید فهرست دارایی‌های خود، همسر و فرزندانشان را به رئیس قوه قضائیه گزارش دهند که اخیرا آقای رئیسی دستور العمل اجرای این قانون را ابلاغ کرده است.

 

شفافیت

 

در موضوع شفافیت باید ریشه ای برخورد کنیم

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در موضوع شفافیت باید ریشه ای برخورد کنیم؛یک مدیر خودش نمی تواند برای خودش حقوق و دریافتی تعیین کند، آن را باید اصلاح کنیم.مجامع برای یک مدیر عامل وضعیت حقوق تعیین می کنند،برای وزیر که خود وزیر دریافتی تعیین نمی کند،رئیس کل بانک مرکزی که خودش نمی تواند برای خودش حقوقی تعیین کند؛مجمع ،رئیس جمهور و وزرا سالانه می‌نشیند و حقوقی تعیین می کنند و به حساب مسولان می ریزند.

بیشتر بخوانید:

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از ریشه این اصلاحات در دریافتی های مسولان و مدیران ایجاد شود،خاطرنشان کرد: شفافیت اهمیت دارد ،درست است که دریافتی یک مدیر باید با دیگر کارکنان تفاوت داشته باشد  (لیس للانسان الّا ماسعی) هر کس به اندازه  تلاش و همتش باید دریافت کند؛اما این فاصله و شکاف بسیار زیاد است و باید کاهش پیدا کند.

شفافیت اموال و دارایی ها می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه باید اموال همه مسئولان و اطرافیان آنها مشخص باشد تا اعتماد برای مردم ایجاد شود،تاکید کرد:این شفافیت می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و مردم را از بدبینی نجات بدهد.

بهمنی با تاکید براین که ما باید سعی کنیم ضریب جینی مان را روز به روز بهبود ببخشیم ،تصریح کرد:مجلس هم  مصوبات زیادی داده است و در واقع کلیات را می‌دهد، و تاکید می کند که بطور مثال افزایش حقوق ها را پلکانی انجام بدهید؛ ولی ریز به ریز و  جدول تعیین نمی کند؛ اما دیگر قوا باید در این مسئله فعالیت کنند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار مثبت سامانه ثبت و ضبط دارایی‌های مسئولان در صورت همکاری با آن،تصریح کرد:همه قوا باید در راستای شفاف سازی تلاش کنند،هم کسانی که قانون را مصوب می کنند و هم آنها که اجرا می کنند،باید به این نکات توجه کنند چرا که  شفافیت بسیار ضروری است./

پایان پیام