سهراب گیلانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ابتکار صلح هرمز برای برقراری گفتگوهای منطقه ای، گفت: همواره سیاست جمهوری اسلامی ایران در مواجه با کشورهای همسایه بر مبنای گفتگوی مسالمت آمیز و صلح بوده است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اشتراکات فراوانی میان کشورهای اسلامی حاشیه خلیج فارس با ایران از جمله ارزش های دینی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که می تواند مبنای برگزاری گفتگو باشد.

وی ادامه داد: در این میان منافع مشترکی در خلیج فارس و منطقه وجود دارد که این امر نیز می تواند از دیگر مولفه های برگزاری گفتگوهای منطقه ای بر اساس طرح صلح هرمز باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه حضور قدرت های فرامنطقه ای در خلیج فارس موجب ناامنی و بی ثباتی شده است، افزود: این مهم در حالیست که کشورهای منطقه خودشان می توانند بر اساس مولفه های مشخص قدرت، امنیت و پایداری در خلیج فارس را ایجاد کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک طرح صلح هرمز می تواند بستر خوبی برای دور هم جمع شدن کشورهای مسلمان بر اساس راهبرد استقلال باشد؛ البته برای دستیابی به این مهم نیازمند شفافیت در رویکرد و سیاست خارجی کشورهای حاشیه خلیج فارس است./

پایان پیام