به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان اردبیل در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه طی دو هفته اخیر نشست‌هایی را  با مسئولان مربوطه برای رفع مشکلات برگزار کردند.

 

بانک صادرات 400 میلیون در بزرگراه اردبیل - سرچم سرمایه گذاری می کند

سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح اقدامات صورت گرفته برای پیگیری مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: طی هفته‌های اخیر درگیر موضوع نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای هستیم، همچنین با پیگیری‌های نمایندگان استان مقرر شد بانک صادرات 400 میلیارد تومان در بزرگراه اردبیل – سرچم سرمایه‌گذاری کند.

سید کاظم موسوی

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس یازدهم از پیگیری برای تکمیل راه‌آهن اردبیل خبر داد و افزود: راه آهن اردبیل باید به پارس‌آباد مغان متصل شود و از طریق سازمان برنامه و بوجه به صورت جدی پیگیری بهره‌برداری کامل این پروژه هستیم و در این رابطه 500 میلیارد تومان برای تکمیل راه‌آهن اختصاص داده شد.

وی با اشاره به تصویب کلیات لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری اردبیل، گفت: در بحث مناطق آزاد یک قدم به جلو هستیم البته 4 شهرستان استان ما مرزی هستند و مجمع تشخیص مصلحت نظام محدوده منطقه آزاد اردبیل را بیش از 10 هزار هکتار تعیین کرده و این موضوع مشکلات و شبهاتی را میان مردم ایجاد کرده که باید رفع شود و ما پیگیری‌های لازم را برای حل و فصل این مشکل با استاندار و مسئولان دولتی ذیربط خواهیم داشت؛ مردم مرزنشین باید از مزایای منطقه آزاد تجاری بهره مند شوند و محرومیت‌ها رفع شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید مشکل به صورت کارشناسانه و بر اساس جغرافیا و اقلیم حل شود.

 

آبگیری سد مشکین شهر به زودی پس از سال‌ها بلاتکلیفی

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح اقدامات صورت گرفته برای پیگیری مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: حوزه انتخابیه طی هفته‌های اخیر به دلیل تشدید دمای هوا با مشکل کمبود آب مواجه و حوزه کشاورزی با تنش آبی مواجه شد بنابراین با پیگیری ها تلاش کردیم آب سدها رهاسازی شود تا زمین های کشاورزی مشروب شوند البته همزمان بارندگی‌ها هم شروع شد.

محمود عباس زاده مشکینی

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌ها برای تعیین تکلیف سد خورشیدآباد، گفت: این سد سال‌ها است نیمه کاره رها شده و با پیگیری ها قرار شد نواقص آن در سال جاری برطرف و آبگیری شود.

وی ادامه داد: موضوع سفر مسئولان نهادهای حمایتی به مناطق حوزه انتخابیه پیگیری و قرار شد سفری را به مناطق محروم برای بررسی وضعیت آنها داشته باشند.

عباس‌زاده مشکینی افزود: به عنوان رئیس نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت هایی را بر روند انتخابات داشتیم و در نشست هایی با برخی سرمایه‌گذاران و کارآفرینیان قول همکاری برای پیگیری مشکلات آنها داده شد.

 

تعیین تکلیف وضعیت ایجاد واحد گمرکی به زودی

ولی اسماعیلی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح اقدامات صورت گرفته برای پیگیری مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه خود با یادآوری پیگیری‌ها برای ایجاد یک واحد گمرکی در مرز جمهوری آذربایجان و احداث خط ریلی در امتداد خط آهن استان اردبیل در محدوده  شهرستان گرمی، گفت: این موضوع در مجلس هشتم پیگیری و مجوز آن در دولت سابق اخذ شد و با وجود موافقت کشورمان ایجاد این واحد گمرکی به علت مخالف جمهوری آذربایجان متوقف ماند که در نهایت طی 6 ماه گذشته موافقت خود را اعلام کرد.

ولی اسماعیلی

نماینده مردم گرمی در مجلس یازدهم افزود: در این رابطه نشست‌هایی را برگزار کردیم و مجلس هم در مورد سهل‌انگاری وزیر کشور برای صدور مجوز ایجاد این واحد گمرکی تذکر داد و قول‌ همکاری داده و اعلام شد که کمیته ویژه ای در وزارت خانه برای ایجاد معابر مرزی وجود دارد که 12 ارگان رسمی باید در این رابطه نظر دهند در حال پیگیری موضوع هستیم و طی دو هفته آینده موافقت رسمی وزارت کشور را می‌گیریم و وضعیت واحد گمرکی تعیین تکلیف خواهد شد؛ به سرانجام رسیدن این موضوع یکی از آرزوها و مطالبه دیرینه مردم حوزه انتخابیه است.

وی با اشاره به تصویب کلیات لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری اردبیل، گفت: پیرو تلاش های شبانه‌روزی مجمع نمایندگان استان کلیات لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری اردبیل تعیین تکلیف و تصویب شد البته مکان و شهرستان خاصی در استان  برای تحقق آن مشخص نشد و بر عهده دولت گذاشته شد بنابراین در جلسات کارشناسی تاکید کردیم که شهرستان گرمی یکی از شهرستان محروم و مرزی و دارای پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های لازم برای منطقه آزاد شدن است و در حال پیگیری تحقق آن هستیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اولویت منطقه آزاد دارا بودن زمین‌های ملی است و در حال تهیه و آماده سازی نقشه های لازم برای تبدیل گرمی به منطقه آزاد هستیم، میزان زمین های ملی شهرستان گرمی نسبت به مناطق دیگر استان بیشتر است و امیدواریم با پیگیری ها و تبدیل آن به منطقه آزاد بتوان از مهاجرت‌های بی رویه و فاجعه‌آمیز جلوگیری کرد.

اسماعیلی افزود: متاسفانه جمعیت 120 هزار نفری شهرستان گرمی به دلیل نبود اشتغال، گمرک مرزی و منطقه آزاد به 74 هزار نفر کاهش یافته است و باید با تبدیل آن به منطقه آزاد و ایجاد گمرک مرزی جلوی مهاجرت‌ها را گرفت؛ از سویی اگر از مهاجرت‌ها جلوگیری شود حاشیه‌نشینی نیز کنترل خواهد شد.

نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین در حال پیگیری ایجاد شهرک دامداری با 900 میلیارد تومان سرمایه و کارخانه تولید دارو و واکسن انسانی با 670 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

 

پیگیری مشکلات آب شرب، کشاورزی، عمران روستایی حوزه انتخابیه با حضور مسئولان مرتبط

صدیف بدری در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح اقدامات صورت گرفته برای پیگیری مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه، گفت: نمایندگان به طور مداوم و شبانه روزی پیگیر مسائل و مشکلات مردم حوزه انتخابیه هستند در این رابطه بازدیدی را از روستاهای حوزه انتخابیه داشتیم و مردم گلایه‌هایی را نسبت به آب شرب، کشاورزی، عمران روستایی و اختلافات با منابع طبیعی استان و شهرستان‌ها داشتند که با حضور مسئولان مرتبط این مباحث مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قول پیگیری داده شد.

صدیف بدری

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس یازدهم افزود: اعتباری در لایحه بودجه 1400 برای عمران روستایی تصویب شد که به مدیران و مسئولان برای پیگیری جدی تخصیص آن تذکر دادیم؛ سهم استان اردبیل از بودجه آب شرب روستایی 438 میلیارد تومان و راه‌های روستایی 112 میلیارد تومان و مبلغ مناسبی در بودجه برای پروژه‌های آبخیزداری مانند سال‌های گذشته تصویب شده است که باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: در کنار پیگیری مسائل و مشکلات مردم حوزه انتخابیه در کنار مردم بودن وظیفه تمامی مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس است و مردم انتظار دارند به صورت میدانی در جریان مشکلات آنها قرار گیریم بنابراین ملاقات‌هایی را با آنان برای بررسی مشکلاتشان صورت گرفت.

 

بازدید از 17 روستا و نشست با 21 مدیرکل برای پیگیری مشکلات

سیدغنی نظری خانقاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح اقدامات صورت گرفته برای پیگیری مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه، گفت: طی سه هفته اخیر از 17 روستا بازدید و 21 مدیرکل را برای پیگیری مشکلات مردم دعوت کردم البته هر هفته در حوزه انتخابیه حضور می‌یابم  و برنامه‌ای طراحی و تدوین و بازدیدها را از دورافتاده‌ترین روستاها شروع کرده‌ام؛ با مدیران و مسئولان استانی متناسب با مشکلات موجود در شهرستان و روستاهای حوزه انتخابیه حضور می‌یابیم و با تشکیل شورای اداری مشکلات را صورت جلسه و برای حل و فصل آنها تلاش می‌کنیم.

سیدغنی نظری خانقاه

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: سد نساز در شهرستان خلخال به مدت 10 سال نیمه کاره رها شده بود که با پیگیری‌ها و برگزاری نشست با مدیران و همکاری آنها  به بهره برداری رسید و انتظار 10 ساله مردم به پایان رسید.

وی ادامه داد: گازرسانی به چندین روستای حوزه انتخابیه را پیگیری و انجام شد همچنین به صورت جدی پیگیر تعیین تکلیف پروژه راهسازی خلخال به کلور-درام هستم و ماهانه یک نشست را برگزار می‌کنم؛کلور- درام پروژه ای بزرگ است و تحولی اساسی در استان اردبیل ایجاد می‌کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: سد بزرگ آبی معیشتی در حوزه انتخابیه وجود دارد که به مدت 6 سال فعال است و 238 میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه از طریق ماده 56 قانون بودجه برای آن اخذ کردیم و به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

نظری خانقاه یادآور شد: مهمترین تفاوت بنده با برخی همکاران این است که اطلاع رسانی آنلاین دارم و در صدا و سیمای استان حضور می یابم و اقدامات انجام شده را به سع و نظر مردم می‌رسانم و مردم از روند پروژه ها مطلع می شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: برای نخستین بار در استان هیچ پروژه‌ای ردیف اعتباری نگرفت اما اینجانب برای سد هشتجین ردیف اعتباری گرفتم؛ تلاش خواهیم کرد ابزارهای نظارتی را فعال و مشکلات مردم را به طور مداوم پیگیری خواهیم کرد./

پایان پیام