به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان شهرستان های استان تهران در مجلس در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را  با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

 

احداث طرح‌های گردشگری در راستای ایجاد اشتغال مؤثر در دماوند

سیداحمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رییس مجمع نمایندگان شهرستان های استان تهران در مجلس شورای اسلامی با سفر به حوزه انتخابیه و مشاهده مشکلات مردم حوزه انتخابیه خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان اجرایی به مشکلات مردم و حل آنها همچنین بالا بردن سطح معیشتی آنان شد.

سیداحمد رسولی نژاد

این نماینده مجلس در دوره یازدهم همچنین در مراسم بهره برداری پروژه آبرسانی مجتمع ۵ روستای بخش مرکزی دماوند حضور یافت و در این خصوص گفت: این پروژه آبرسانی به روستاهای اسلام آباد، هاشمک، کالدشت پایین، کالدشت بالا و وادان، شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه به عمق ۴۰ متر و به طول ۱۱.۵ کیلومتر خط انتقال لوله گذاری به همراه احداث ایستگاه پمپاژ و مخزن بین راهی است و میزان آب تولیدی پروژه مذکور ۱۷۲۸ مترمکعب در شبانه روز است که با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در راستای تأمین آب شرب پایدار برای ساکنین روستایی بخش مرکزی شهرستان دماوند افتتاح گردید.

وی همچنین با علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار کرد و در این دیدار گفت: عقد تفاهم نامه آن وزارتخانه با وزارت راه و شهرسازی جهت ایجاد بار انداز کالای ریلی در روستای سرچمن یکی از موارد مطروحه است و بهره مندی واحدهای تولیدی و صنعتی از معافیت‌های مالیاتی ۱۰ ساله با توجه به استقرار صنایع شهرستان در خارج از شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران را از موارد مورد بررسی است و باید کاهش ۵۰ درصدی قیمت زمین آماده واگذاری در شهرک صنعتی فیروزکوه صورت گیرد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس همچنین در نشست بررسی مشکلات تولیدکنندگان و گردشگری دماوند حضور یافت و در این نشست بیان کرد: برگزاری این قبیل نشست‌ها به صورت تشریفاتی نیست، ما منتظر وقوع تحولات هستیم و با توجه به نام‌گذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب، باید شاهد انقلاب اقتصادی در بخش‌های مختلف باشیم بنابراین با توجه به موضوع شعاع ۱۲۰ کیلومتر و عدم امکان فعالیت برخی صنایع در شهرستان دماوند، احداث طرح‌های گردشگری در راستای ایجاد اشتغال مؤثر خواهد بود.

 

واحد مسکونی فرسوده روستایی پاکدشت مقاوم سازی می شود

فرهاد بشیری؛ نماینده مردم پاکدشت وعضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از حوزه انتخابیه به همراه آقای خادمی رئیس اداره ورزش و جوانان پاکدشت و دیگر مسئولین شهرستانی از برگزاری اردو تیم کشتی نوجوانان استان تهران در پاکدشت بازدید آورده و در این بازدید مشکلات آنها مورد بررسی  و برای حل آنها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

فرهاد بشیری

این نماینده مجلس در دوره یازدهم همچنین در آئین کلنگ‌زنی در روستای کریم آباد به منظور احداث شش واحد مقاوم روستایی شرکت کرده و در این مراسم گفت: طرح مسکن محرومین عنوان تفاهم نامه ما بین سازمان برنامه وبودجه وبنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای ساخت مسکن مقاوم محرومان در حوزه روستایی است که  سهمیه استان تهران در این طرح بالغ بر 1200 واحد مسکونی که با تخصیص سی میلیون تومان وام بلاعوض و پنجاه میلیون تومان وام با کارمزد 5 درصد و با باز پرداخت 15 ساله برای متقاضیان این طرح برنامه ریزی شده است، در همین راستا تفاهم نامه ای ما بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران و سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) در خصوص اجرای این طرح امضاء شده است بنابراین در خصوص این طرح مجموع ۱۷ روستای بخش شریف آباد توسط کارشناسان بنیاد مسکن شهرستان پاکدشت بازدید خانه به خانه  انجام و شصت واحد مسکونی فرسوده روستایی شناسایی شد.

وی همچنین در نخستین آیین تجلیل از نویسندگان،ناشران،مدافعان سلامت اقلیت های های دینی استان تهران به میزبانی شهرستان پاکدشت در پردیس ابوریحان دانشگاه حضور یافت و در این مراسم بیان کرد: رمز پیروزی ملت ایران در این چهار دهه فارغ از هر دین و مذهبی، وحدت بوده است و این وحدت را در تمامی عرصه های پیروزی جمهوری اسلامی میتوان مشاهده کرد.

 

پیگیری و تخصیص بودجه جهت تکمیل بیمارستان شهید سلیمانی شهرستان قدس

حسین حق وردی نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد و عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در بازدید از حوزه انتخابیه از پیگیری و تخصیص بودجه جهت تکمیل بیمارستان شهید سلیمانی شهرستان قدس خبر داد که این طرح به بهره برداری رسید و تامین اعتبار جهت تکمیل بیمارستان ملارد و پیگیری جهت تخصیص اعتبار با گرفتن دستور ویژه از نوبخت جهت تکمیل و تجهیز بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی شهریار صورت گرفت.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم از پیگیری ها جهت مرتفع نمودن مشکلات احداث شهرک صنعتی ملارد و شهریار، پیگیری ارتقای ساختار اداری  و پیگیری و رفع بخشی از معضلات امنیتی شهرستان های حوزه انتخابیه خبر داد.

وی  از برگزاری دیدارهای مردمی و برگزاری جلسات متعدد با محوریت مسجد و ایجاد هماهنگی بین ادارات خدمت رسان و رفع محرومیت از چند منطقه حوزه انتخابیه نیز سخن گفت.

 

پیگیری علت توقف پروژه آزاد راه تهران به پیشوا

حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا وقرچک و عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در بازدید از حوزه انتخابیه و مشکلات مردم گفت:  جا دارد به شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک که جزو مناطق محروم کشور است، توجه ویژه ای صورت گیرد.

حسین نوش آبادی

وی در جلسه با ائمه محترم جمعه، حجج اسلام، محمودی، اسماعیلی، باقری، طزری و رضاپورائمه محترم شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا، جواد آباد و خیرآباد حضور یافت و در این نشست در خصوص مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی دیار پانزده خرداد، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که در این جلسه‌ی صمیمانه، دغدغه های فرهنگی و اجتماعی، ضرورت توجه به ظرفیت های فکری و هم افزایی نیروهای انقلاب، ایجاد وحدت و همگرایی و بهره مندی  از توانمدی های موجود منطقه در راستای اهداف عالیه انقلاب اسلامی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم همچنین در خصوص علت توقف پروژه آزادراه تهران به پیشوا پیگیری کرده و در این خصوص گفت: با اشاره به اینکه پروژه‌ی آزاد راه تهران به پیشوا در زمان نمایندگی اینجانب در مجلس هفتم در سال هشتاد و پنج، تحت عنوان " آزاد راه ولایت" به تصویب رسیده و مطالعه آن انجام و پیمانکار پروژه هم انتخاب شده بود، به چه دلیل اجرا نشده است که با توجه به وضعیت تردد مردم این شهرستان به تهران و ضرورت احداث این آزاد راه برای حل مشکل حمل و نقل و ترافیک این محور، باید اجرای این پروژه مهم توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس همچنین با مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان خبر داد و اظهار داشت: این دیدار پیرامون مسائل و مشکلات حوزه ورزش و جوانان صورت گرفت و موارد و معضلات و مشکلات با وزیر ورزش در میان گذاشته شدکه در این خصوص برای تکمیل استادیوم ۵ هزار نفری قرچک و تأمین مالی برای ساخت ۶ زمین چمن برای ۳ شهرستان دستورات لازم صادرشد.

 

مشکلات مخابراتی و اینترنت در رباط کریم و بهارستان حل شود

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان و عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در بازدید از حوزه انتخابیه وبررسی مشکلات از پیگیریهای در خصوص شبانه روزی شدن درمانگاه تامین اجتماعی نسیم شهر خبر داد که این امر صورت گرفت و درسالروز آزاد سازی خرمشهر تنها درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان بهارستان واقع درنسیم شهر به صورت ۲۴ساعته پذیرای مراجعین خواهد بود.

حسن نوروزی

این نماینده مجلس در دروه یازدهم همچنین از پیگیری تجهیز درمانگاه شهید سلیمانی شهر پرند  خبر داد و گفت: درمانگاه شهید حاج قاسم سلیمانی شهر پرند روبروی فاز ۵ شهرک آفتاب واقع شده و تاکنون پیگیری های متعددی از جهت تجهیز و راه اندازی آن صورت گرفته است چراکه هر روز بر جمعیت شهر پرند افزوده می شود و امکانات درمانی فعلی پاسخگوی نیاز شهروندان نیست بنابراین لازم است در سریع ترین زمان ممکن این درمانگاه تجهیز شود.

وی همچنین از پیگیری مشکلات مخابراتی تلفن ثابت و تلفن همراه و همچنین مشکلات اینترنت و ... در سطح شهرستان‌های رباط کریم، بهارستان و پرند خبر داد و گفت: جلسه ای فرمانداران و شهرداران و مدیران مخابرات هر دو شهرستان رباط کریم و بهارستان و همچنین شهردار پرند و مدیر عامل شرکت عمران پرند برگزار شد و در این جلسه با بیان اینکه با توجه به کارشناسی های صورت گرفته در منطقه و با اشرافیت تمام شرح موضوعات و نواقص ارتباطی را بیان کرده و در مورد شهر پرند گفت: شهر پرند به تنهایی با جمعیت یکی از استانهای ما برابری می‌کند و باید ویژه به آن توجه شود. پهنای باند ناکافی، نقاط کور تلفن همراه، استقلال رسمی اداره مخابرات پرند و دریافت تجهیرات بیشتر برای خدمات رسانی مطلوب مورد نیاز است./

پایان پیام