شنبه ، 07 مهر 1403
1337 روز فرصت خدمت باقی مانده از دوره دوازدهم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در نشست روز سه‌شنبه (16 شهریورماه) میزبان بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی روند واکسیناسیون و چگونگی بازگشایی دانشگاه ها و مدارس بودند که نمایندگان پس از طرح نگرانی های خود، بر ضرورت اجرای قانون برنامه تاکید کردند.



همچنین نمایندگان تاکید داشتند که باید پروتکل‌های درمانی و روند تصمیم‌گیری ها در کمیته علمی به صورت روشن و دقیق به مردم اطلاع رسانی و اگر قرار است تغییراتی صورت گیرد هر چه سریع تر انجام شود و نظارت مناسب بر این موضوع داشته باشند و از سویی روند واکسیناسیون را تسریع ببخشند.



 نمایندگان همچنین در این نشست، گزارش دیوان محاسبات در مورد هزینه کرد یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا را استماع کردند که در نهایت به دلیل ابهامات زیاد، دیوان و مرکز پژوهش‌های مجلس مکلف شدند حداکثر طی یک ماه آینده نسبت به ارائه گزارش کامل کمی، کیفی و اقتصادی یک میلیارد یورو اقدام و از سویی شاخص‌های کمی توزیع همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و وزارتخانه ها را که از محل فوق، اعتبار دریافت کردند اعلام کنند.



 همچنین مقرر شد بررسی علت عدم اختصاص صد میلیون یور از آن، تحلیل کیفی اختصاص اعتبارات، تحلیل وجود یا عدم وجود تبعیض در  توزیع های استانی منابع و ردیف های ابلاغی و تحلیل توزیع منابع دانشگاهی در دستور کار دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس قرار گیرد.



 گفتنی است، لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس  بین المللی تحقیقات سرطان نیز در این نشست بررسی شد؛ طبق بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس و بحث و گفت و گوهای صورت گرفته در نشست روز سه شنبه این لایحه رای لازم را توسط کمیسیون کسب نکرد.


  • کد خبر 496235
  • گروه خبری کمیسیون های تخصصی,گالری تصاویر,دوره یازدهم مجلس,گزارشات مجلس